Pravila vedenja na spletu

Pravila vedenja na spletu ali spletni bonton so pravila, ki veljajo za sodelovanje v spletnih skupnostih, na forumih, v klepetalnicah ali pri vsebinah, ki jih ustvarjajo uporabniki. Tudi na spletnem mestu Barilla imamo spletni bonton in vas prosimo, da ga zaradi dobrega odnosa med vsemi udeleženci spoštujete. Zaradi sistematičnega kršenja enega ali več priporočil bo objava izbrisana, v hujših primerih pa bo izbrisan tudi registrirani uporabnik.

Za nadaljnje informacije vas prosimo, da nam pišete tukaj..

 

1. Da bi razumeli potek razprave in da ne bi zgrešili bistva, vam priporočamo, da preberete že objavljene pripombe: tako se lahko seznanite z razpravo in načinom, kako se obravnava v okviru skupnosti.

2. Preden zastavite vprašanje, se prepričajte, da odgovor še ni naveden med Pogosto zastavljenimi vprašanji.

3. Preden objavite pripombo, se prepričajte, da je napisana jasno in jedrnato. Ne ponavljajte se, ne pišite na dolgo, niti prepogosto. Zelo razširjena je skušnjava, da bi vedno znova ponavljali iste navedbe ali pošiljali »rafale« sporočil. Preden »poplavite« razpravo, se vprašajte: »Ali bo to, kar pravim, druge resnično zanimalo?«

4. Ne pišite naslovov ali besedila sporočil z veliki črkami, na spletu to pomeni kričanje in je zelo nespodobno.

5. Ne oddaljujte se od teme: čeprav je tako vedenje včasih sprejemljivo ali se vsaj tolerira z navedbo kratice [OT] (Off Topic, kar pomeni, da ni povezano s temo) v zadevi sporočila, pa to ne sme postati pravilo.

6. Ko odgovarjate na pripombo, po potrebi označite ustrezne dele prvotne pripombe, da tistim, ki je niso prebrali, olajšate sledenje, nikoli pa sistematično ne navajajte prvotne navedbe v celoti.

7. Včasih preberemo kaj, kar nas moti. Preden se odzovemo, pa raje dobro premislimo. Ali smo prepričani, da je napadalno? Gre dejansko za polemiko ali je šala? Je namerno ali je samo napaka? Ali smo res razumeli navade, običaje in jezik tega kraja? Ali naj odgovorimo takoj ali počakamo, če se bo oglasil še kdo? Včasih je najbolje odgovoriti z molkom ali zasebnim sporočilom. Številni vroči spopadi so posledica nesporazuma; ko pa ogenj vzplamti, ga je težko pogasiti. Raje prej razmislimo.

8. Izogibati se je treba spletnim spopadom, in sicer tistim osebnim nesoglasjem, ki se lahko na spletu sprevržejo v neobvladljive izbruhe. Zasebnih razprav, zlasti če so problematične, raje ne vnašajmo v javni prostor. Ne objavljajte sporočil brez vsebine, ki je za bralca koristna, ali sporočil, s katerimi samo podprete enega ali drugega uporabnika, ki sodeluje v razpravi.

9. Ne objavljate vsebine elektronskih ali zasebnih sporočil brez soglasja avtorja.

10. Ne bodite nestrpni do sporočil, ki vsebujejo pravopisne ali slovnične napake. Vsak, ki piše, se mora truditi za čim boljši jezik, da ga bodo vsi lahko razumeli.

11. Besedila z žaljivkami, grdimi ali diskriminatornimi besedami v zvezi z idejami, spolom, raso ali vero, ki so jih izrazili drugi uporabniki, bodo nemudoma odstranjena, avtorju pa bo prepovedan dostop do skupnosti.